Veelgestelde vragen
Wij houden van transparantie en willen u graag helpen bij het beantwoorden van uw vragen. Hieronder vindt u onze veelgestelde vragen over bestellen, betalen, verzending en retourneren. Geeft dit geen volledig antwoord op uw vragen? Neem gerust contact op via onze vele contactmogelijkheden.
Bestellen
Goed geïnformeerd bestellen is minder kans op gedoe achteraf. Lees hier de veelvoorkomende vragen voorafgaand aan een bestelling.
-
Wat zijn de verzendkosten naar mijn adres?
Alle bestellingen boven €200,- worden gratis verzonden binnen de Benelux. Is uw bestelling minder dan €200,-? Dan worden verzendkosten berekend op basis van het type product. Dit varieert tussen de €15 - €50 afhankelijk van de grote en het gewicht. Voor internationale verzendtarieven (buiten de Benelux) kunt u contact opnemen met onze klantenservice.
-
Kan ik zonder account bestellen?
Een account is niet vereist. U kunt bestellen zonder account. Maar als u regelmatig online haardproducten koopt, heeft het een eigen account wel voordelen:
- Niet steeds opnieuw uw gegevens invullen als u haardproducten koopt via onze webwinkel
- Beheren van nieuwsbrieven en uw persoonlijke gegevens
- Altijd zicht op de status van uw bestelling(en)
- Uw facturen terugvinden en afdrukken
- Profiteren van gepersonaliseerde kortingen en acties op haardproducten
Een persoonlijk account aanmaken is heel eenvoudig. -
Hoe pas ik mijn bestelling aan?
Nadat u een bestelling plaatst, wordt deze verwerkt in ons magazijn. Als de bestelde haardproducten op voorraad zijn, versturen wij deze op de eerstvolgende werkdag. Indien er haardproducten uit uw bestelling niet op voorraad zijn, dan worden deze rond de genoemde levertijd verstuurd. Vanaf het moment dat wij uw bestelling uitleveren, ontvangt u een verzendbevestiging en track en trace gegevens per email. Hiermee kunt u de zending volgen.
-
Wat gebeurt er na mijn bestelling?
Nadat u een bestelling plaatst, wordt deze verwerkt in ons magazijn. Als de bestelde haardproducten op voorraad zijn, versturen wij deze op de eerstvolgende werkdag. Indien er artikelen uit uw bestelling niet op voorraad zijn, dan worden deze rond de op de website gespecificeerde levertijd verstuurd. Vanaf het moment dat wij uw bestelling uitleveren, ontvangt u een verzendbevestiging en track en trace gegevens per email. Hiermee kunt u de zending volgen.
Betalen
Wij werken met een erkende betaalprovider om er zeker van te zijn dat uw betaling zorgvuldig wordt verwerkt. Lees hier de veelvoorkomende vragen voorafgaand aan een betaling.
-
Welke betaalmogelijkheden zijn er?
Wij bieden een gevarieerd aantal betaalmogelijkheden, zodat er voor iedereen minstens een bekende betaalmethode bij zit. De beschikbare betaalmethoden vindt u op onze betaalmethoden pagina.
-
Is betalen veilig? Heb ik garanties?
Wij streven ernaar om te voorzien in een brede keuze aan betaalmogelijkheden zodat uw gebruik kunt maken van uw gewenste en vertrouwde betaalmogelijkheid. Daarbij is Haardcenter.nl beveiligd met een SSL-certificaat wat ervoor zorgt dat verbindingen met creditcardtransacties, gegevensoverdrachten en logins beschermd zijn. Meer informatie hierover is te vinden op de betaalmethoden pagina.
-
Betaling mislukt of geweigerd. Wat nu?
Is uw bestelling mislukt of uw betaling geweigerd? Of lukt het simpelweg niet om te bestellen? Geen zorgen. Stuur een e-mail naar contact@haardcenter.nl met het probleem, zodat onze klantenservice direct kan achterhalen wat het betalingsprobleem veroorzaakt en kan helpen met het plaatsen van uw bestelling.
-
Hoe word ik terugbetaald?
Bent u toch niet tevreden met uw bestelling? Dan kunt u de artikelen binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling retourneren, mits het artikel op maat is bezorgd en/of geïnstalleerd. Na het verwerken van uw retouraanvraag vragen wij - mits de retourzending voldoet aan de retourvoorwaarden - om uw bankgegevens om het aankoopbedrag min de handlingskosten en verzendkosten terug te storten wanneer wij de producten retour hebben ontvangen en gecontroleerd in het magazijn. Het geld wordt binnen 7 werkdagen na ontvangst van uw retour teruggestort op uw rekening. Meer informatie over het retourneren van uw bestelling vindt u bij “Retourneren”.
Leveren
Aangesloten transporteurs zijn geselecteerd op zorgvuldig leveren van grote goederen. Lees hier de veelvoorkomende vragen over het leveren van uw bestelling.
-
Wat is de status van mijn bestelling?
Als u tijdens het bestelproces een account heeft aangemaakt, dan kunt u inloggen om de status van uw bestelling te zien. Heeft u geen account aangemaakt? Neem dan contact op met onze klantenservice voor de status van uw bestelling.
-
Kunnen jullie op specifieke dagen leveren?
Voorradige artikelen kunnen op uw gewenste dag afgeleverd worden, maar dit moet vaak wel even besproken worden met de planning van onze transporteur. Als producten niet op voorraad zijn, dan is de gespecificeerde levertijd van toepassing. Uiteraard kunnen wij een datum van aflevering na deze levertijd afstemmen. Een gewenste dag van aflevering kunt u tijdens of na het plaatsen van een bestelling doorgeven aan onze klantenservice. De levering van uw bestelling wordt dan in samenspraak met u en onze logistieke planner ingepland. Een exacte dag kan niet altijd worden gegarandeerd, uiteraard doen wij hier ons uiterste best voor.
-
Wordt de bestelling gemonteerd geleverd?
Onze haarden worden niet gemonteerd geleverd of geïnstalleerd op locatie, hierop hebben wij één uitzondering. Als u de haard in combinatie met een haard meubel aanschaft, dan wordt dit in zijn geheel bij u geïnstalleerd (tenzij anders aangegeven). Alle haarden zijn eenvoudig te monteren (afhankelijk van uw beoogde project). Aan de hand van de bijgeleverde handleiding kunt u zelf de haard installeren. Bij vragen of onduidelijkheden, kunt u contact opnemen met onze klantenservice.
-
Kan ik mijn bestelling zelf afhalen?
Ja, u kunt uw bestelling - mits op voorraad - in overleg afhalen. Vanwege ons grote productaanbod is niet altijd alles direct uit voorraad leverbaar. In het notitieveld bij het afrekenen kunt u, uw gewenste afhaaldata invoeren. Wanneer de haard op afroep ligt in ons magazijn, dan zullen wij contact met u opnemen over de levering. Toch liever bezorgen? Alle bestellingen boven €200,- worden gratis bezorgd op uw gewenste afleveradres binnen de Benelux.
-
Leveren jullie internationaal?
Wij kunnen leveren aan (bijna) alle Europese landen. Voor het opvragen van internationale verzendtarieven, kunt contact opnemen met onze klantenservice.
-
Kan ik mijn haard laten inbouwen?
De online prijzen van haarden zijn inclusief levering aan huis (vanaf € 200,-), maar exclusief montage en installatie. Wij kunnen haarden inbouwen en dit wordt per situatie bekeken. De werkzaamheden bij een renovatieproject verschillen van een nieuw (maatwerk) haardmeubelconcept. Om een beeld te krijgen van de mogelijkheden en bijbehorende prijsindicatie ontvangt onze projectenafdeling graag uw wensen. Dit kan een foto van de bestaande situatie zijn, of enkele impressies van hetgeen u gerealiseerd wilt hebben. Wij hebben jarenlange ervaring in het inbouwen van haarden of het realiseren van (maatwerk) haardconcepten op locatie.
Retourneren
U gaat er niet vanuit, maar het kan voorkomen dat u een artikel wilt retourneren. Lees hier de veelvoorkomende vragen over het retourneren van een artikel.
-
Bedenktermijn
U heeft 14 dagen de tijd om gebruik te maken van uw recht op retour. Deze 14 dagen gaan in op de dag waarop u, uw bestelling ontvangt. Dit geldt niet voor haarden die al zijn gebruikt en geïnstalleerd en/of op maat zijn geleverd.
-
Product defect geleverd. Wat nu?
Is uw product defect geleverd? Dan raden wij u aan om de gebruikershandleiding nogmaals te bekijken. Misschien kunt u het probleem zelf al wel oplossen en hoeft u het product niet terug te sturen. Heeft dit niet geholpen? Meldt dit dan zo snel mogelijk aan onze klantenservice met enkele foto’s en/of een videofragment van de situatie. Het probleem kan dan worden beoordeeld zo snel mogelijk met u worden opgelost.
-
Bestelling incompleet geleverd. Wat nu?
Is uw bestelling incompleet geleverd? Vervelend om te horen! Stuur ons direct een e-mail naar contact@haardcenter.nl. Wij vragen het ontbrekende onderdeel op bij de fabrikant of zoeken het onderdeel in ons magazijn. In de meeste gevallen heeft binnen 2 weken het ontbrekende onderdeel in huis. Mocht dit langer duren, dan houden wij u per e-mail op de hoogte.
-
Een artikel retourneren
Om er zeker van te zijn dat uw retour goed verwerkt zal worden, willen wij de volgende punten verduidelijken voordat u, uw producten retourneert:
1. Maak gebruik van de originele verpakking. Dit is om er zeker van te zijn dat uw retourzending in goede orde bij ons retour zal komen. Als klant bent u verantwoordelijk voor het correct terugsturen van de producten.
2. Verpak de retourzending op dezelfde manier als dat u deze ontvangen hebt. Door het op dezelfde manier te verpakken, voorkomt u onnodige schade.
3. Een incomplete retourzending en/of een beschadigde retourzending zal geen volledige terugbetaling ontvangen. Wij verzoeken u om alle producten die u gekregen heeft weer terug in de doos of de daarvoor bestemde verpakking te stoppen. Wij kunnen uw retour alleen verwerken wanneer alle onderdelen retour zijn ontvangen. Dit voorkomt vertraging bij het verwerken van uw retour.
4. Heeft u, uw product in gebruik genomen? Houdt er dan rekening mee dat wij dit niet retour nemen. Ook als u zonder opgaaf van reden het product retourneert en wij komen er bij controle achter dat het product in gebruik is genomen, dan wordt uw retour niet in behandeling genomen.
5. Zijn er producten beschadigd? Neem dan contact op met onze klantenservice en stuur hierbij een duidelijke foto van de beschadiging mee. Op deze manier kunnen wij zien dat de beschadiging niet is opgetreden tijdens de retourzending.
-
Stappenplan retour indienen
1. Verpak de haard in de originele verpakking, inclusief handleiding en afstandsbediening en gebruik alleen doorzichtig tape om de verpakking weer dicht te maken.
2. Meldt uw retour aan via contact@haardcenter.nl. Vermeld hierbij altijd uw naam en ordernummer (dit vindt u op de orderbevestiging en begint met ORD)
3. U ontvangt een email terug met hierin een retourlabel. Afhankelijk van de afmetingen/gewicht van de zending is dit een label van DHL, waarbij u het pakket zelf afgeeft bij een DHL servicepunt bij u in de buurt of een label van onze externe transporteur, waarbij we vooraf een datum voor een afhaalafspraak inplannen.
4. Zodra de retourzending door ons is ontvangen, controleren wij deze. Als deze akkoord is bevonden, storten we het aankoopbedrag minus de handlings- en verzendkosten binnen 7 werkdagen terug op de rekening waarmee u heeft betaald.
Om er zeker van te zijn dat uw retour goed verwerkt zal worden, raden wij aan om "Een artikel retourneren" door te lezen uit de veelgestelde vragen.
-
Retourkosten en terugbetaling
Bevalt uw aankoop toch niet helemaal en heeft u het product nog niet in gebruik genomen? Bij Haardcenter.nl heeft u tot 14 dagen bedenktijd. Dit betekent dat u binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling kunt beslissen of u deze retourneert, of houdt, met uitzondering van maatwerk artikelen. Wij hopen dat u begrijpt dat u deze niet kunt retourneren.
De kosten voor retour worden niet door ons gedekt en wij brengen €50,- handelingskosten in rekening bij retouren vanaf 31,5KG (oversized parcels of (mini-) pallets). De transportkosten voor retour van dit gewicht is € 50,-. Bij pakketten tot 31,5KG zijn dit € 25,- handlingskosten en €9,95 transportkosten. Bij nieuwe bestellingen van minimaal € 200,- worden de transportkosten binnen Benelux door ons gedekt en vanwege handeling- en (internationale) transportkosten van (zwaardere) pakketten bieden wij geen gratis retour.
Tijdens uw retouraanvraag vragen wij altijd om uw bankgegevens zodat onze financiële afdeling het aankoopbedrag (minus eventuele retour- en handlingskosten) terug te storten wanneer wij de producten retour hebben ontvangen - en gecontroleerd - in het magazijn. Het bedrag wordt binnen 7 werkdagen na ontvangst van uw retour teruggestort op uw rekening.
Garantie
De garantietermijn gaat verder dan de deur. Dat is een prettig gevoel. Lees hier de veelvoorkomende vragen over de garantie op uw bestelling.
-
Hoe lang heb ik garantie?
Op de haard geven wij 2 jaar garantie. Mocht er binnen die 2 jaar een onderdeel zijn vervangen of gerepareerd, zal de garantie niet opnieuw ingaan.
-
Hoe maak ik aanspraak op garantie?
Wilt u aanspraak maken op uw garantietermijn, stuur dan een e-mail naar contact@haardcenter.nl. Vermeld in uw e-mail het ordernummer (ORD) met de omschrijving van het probleem. Onze klantenservice kan u vervolgens zo goed mogelijk helpen om het probleem op te lossen.
-
Product defect geleverd. Wat nu?
Is uw product defect geleverd? Dan raden wij u aan om de gebruikershandleiding nogmaals te bekijken. Misschien kunt u het probleem zelf al wel oplossen en hoeft u het product niet terug te sturen. Heeft dit niet geholpen? Meldt dit dan zo snel mogelijk aan onze klantenservice met enkele foto’s en/of een videofragment van de situatie. Het probleem kan dan worden beoordeeld zo snel mogelijk met u worden opgelost.
-
Product defect na garantietermijn. Wat nu?
Is de 2 jaar garantie verlopen, maar is uw haard stuk gegaan? Neem dan contact op met onze klantenservice. Geef in het uw serviceverzoek het ordernummer (ORD) met een korte omschrijving van het probleem door. Als het betreffende defecte onderdeel leverbaar is, dan kan er een reparatie worden uitgevoerd. De kosten voor onderdelen en reparatiewerkzaamheden worden voorafgaand aangegeven en in overleg in rekening gebracht.
Winkel
In de winkel kunt u onze diverse haarden en haardmeubels zien, beleven en vergelijken. Lees hier de veelvoorkomende vragen over de winkel.
-
Hoe kan ik een showroomafspraak maken?
Het maken van een afspraak in de showroom kan op de afsprakenpagina. Kies de datum, tijd en geef uw wensen door. Onze haardadviseurs helpen u graag verder in onze winkel. Maakt u liever telefonisch een afspraak? Onze klantenservice staat graag voor u klaar!
-
Wat kan ik verwachten in de showroom?
In de showroom hebben wij ruim 100 haarden uit alle categorieën beschikbaar. Zo kunt u de soorten haarden en vlammenspellen met elkaar vergelijken. Ook staan er diverse haardmeubels, zodat u een beeld krijgt hoe deze ingebouwd kunnen worden.
Valt uw oog op een haard met meubel, dan kan er in de showroom een plan voor gemaakt worden in combinatie met een 3D-visualisatie. In de showroom kan er vervolgens een selectie met mogelijke decor afwerkingen en kleuren gekozen worden, zodat u een totaalbeeld krijgt van het gewenste haardmeubelconcept.
Omdat wij de tijd willen nemen voor het toelichten van de haardmogelijkheden en het uitwerken van de wensen van klanten werken wij op afspraak met een tijdslot van één uur. -
Wat zijn de openingstijden?
Openingstijden showroom (op afspraak)
Maandag: 13:00 – 17:30
Dinsdag: 09:00 – 17:30
Woensdag: 09:00 – 17:30
Donderdag: 09:00 – 20:30
Vrijdag: 09:00 – 17:30
Zaterdag: 09:00 - 15:30 uur
Zondag: Gesloten -
Kan ik mijn bestelling direct meenemen?
Het magazijn is niet gevestigd op dezelfde locatie als onze winkel. Om deze reden kan uw bestelling niet direct meegenomen worden vanuit onze winkel. Als uw bestelling uit voorraad leverbaar is, dan kunt u deze wel afhalen bij het magazijn. Het magazijn ligt op ca. 15 minuten afstand van onze winkel.