Gratis verzending vanaf €200,-
Showrooms op afspraak
Grootste aanbod Nederland en België

Veelgestelde vragen

Wij houden van transparantie en willen je graag helpen bij het beantwoorden van jouw vragen. Hieronder vind je onze veel gestelde vragen over bestellen, betalen, verzending en retourneren. Geen antwoord op je vragen? Neem gerust contact op via onze vele contactmogelijkheden.

1. Bestellen

 

1.1 Wat zijn de verzendkosten naar mijn adres?

Alle bestellingen boven €200,- worden gratis verzonden binnen Benelux. Is je bestelling minder dan €200,-? Dan worden verzendkosten berekend op basis van het type product. Het minimum verzendtarief voor haarden is €15,- en haardaccessoires €9,95. Voor een overzicht van onze internationale verzendtarieven (buiten de Benelux) kun je contact opnemen met onze klantenservice.

1.2 Kan ik zonder account bestellen?

Met een account bestellen is niet vereist. Je kunt inloggen zonder account. Als je regelmatig online haardproducten koopt, heeft het een eigen account de volgende voordelen:

- Niet steeds opnieuw je gegevens invullen als je haardproducten koopt via onze webwinkel
- Beheren van nieuwsbrieven en je persoonlijke gegevens
- Altijd zicht op de status van jouw bestelling(en)
- Je facturen terugvinden en afdrukken
- Profiteren van vele kortingen op haardproducten

Een persoonlijk account aanmaken is heel eenvoudig.

1.3 Wat gebeurt er na mijn bestelling?

Nadat je een bestelling plaatst, wordt deze verwerkt in ons magazijn. Als de bestelde haard producten op voorraad zijn, word je bestelling binnen 24 uur (werkdagen) verstuurd naar het door jou opgegeven afleveradres. Indien er haardproducten uit je bestelling niet op voorraad zijn, dan worden deze rond de genoemde levertijd verstuurd. Vanaf het moment dat wij je bestelling uitleveren, ontvang je je bestelling binnen een werkdag (Benelux). Meer weten over het bestelproces? Bekijk onze verzenden en retourneren pagina.

1.4 Mijn bestelling aanpassen. Hoe doe ik dat?

Heb je een bestelling geplaatst en kom je er achter dat je nog iets had willen wijzigen? Geen probleem! Zolang je bestelling nog niet is verzonden, kunnen wij de gewenste wijzigingen voor je doorvoeren. Je kunt gemakkelijk contact opnemen met onze klantenservice via één van onze contactmogelijkheden.

 

2. Betalen

 

2.1 Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Wij bieden een gevarieerd aantal betaalmogelijkheden, zodat er voor iedereen minstens een bekende betaalmethode bij zit. De beschikbare betaalmethoden vind je op onze betaalmethoden pagina.

2.2 Is betalen veilig? Heb ik garanties?

Bij Haardcenter verloopt de betaling altijd veilig. Wij werken met een beveiligde betalingsprovider die alle betalingen voor ons beheert. Daarnaast gebruiken wij alleen betaalmethoden van gecertificeerde bedrijven. Meer informatie hierover is te vinden op de betaalmethoden pagina.

2.3 Betaling mislukt of geweigerd. Wat nu?

Is je bestelling mislukt of je betaling geweigerd? Of lukt het simpelweg niet om te bestellen? Geen zorgen. Stuur ons een e-mail naar [email protected] met het probleem zodat onze klantenservice direct je bestelling kan opmaken of achterhalen wat het betalingsprobleem veroorzaakt. Als je een technische storing ervaart, dan horen wij dit uiteraard ook graag.

2.4 Hoe word ik terugbetaald?

Ben je toch niet tevreden met je bestelling? Dan kun je de producten binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling retourneren, mits de haard op maat is bezorgd en/of geïnstalleerd. Tijdens je retouraanvraag vragen wij altijd om je bankgegevens om het aankoopbedrag terug te storten wanneer wij de producten retour hebben ontvangen in het magazijn. Het geld wordt binnen 7 dagen na ontvangst van je retour teruggestort op je rekening. Meer informatie over het retourneren van je bestelling vind je bij “4. Retourneren”.

 

3. Leveren

 

3.1 Wat is de status van mijn bestelling?

Als je tijdens het bestelproces een account hebt aangemaakt, kun je inloggen om de status van jouw bestelling te zien. Meer informatie over verschillende bestel-statussen vind je bij punt 1.4. Heb je geen account aangemaakt? Neem dan contact op met onze klantenservice voor de status van je bestelling.

3.2 Kunnen jullie op specifieke dagen leveren?

Voorradige producten kunnen op je gewenste dag afgeleverd worden, maar dit moet vaak wel even besproken worden met de planning van onze transporteur. Als producten niet op voorraad zijn, ben je helaas gebonden aan de betreffende levertijd. Uiteraard kunnen wij een datum van aflevering na deze levertijd afstemmen. Een gewenste dag van aflevering kun je kort na het plaatsen van een bestelling doorgeven aan onze klantenservice. De levering van je bestelling wordt dan in samenspraak met jou en een van onze haardspecialisten ingepland.

3.3 Wordt de bestelling gemonteerd geleverd?

De meeste haarden worden niet gemonteerd geleverd en/of geïnstalleerd op locatie. De producten zijn eenvoudig te monteren (inbouwhaarden afhankelijk van jouw beoogde project) en worden geleverd via een erkende of eigen transporteur. Je dient de haard vervolgens zelf te monteren aan de hand van de meegeleverde handleiding, uitgezonderd van de haarden die wel op locatie worden geïnstalleerd.

3.4 Kan ik mijn bestelling zelf afhalen?

Bestellingen afhalen is mogelijk op een deel van ons assortiment. Niet alle merken zijn af te halen in onze showroom of ons magazijn. Wij zijn een groothandel en online webwinkel waar wij bestellingen aannemen en uitleveren via ons magazijn of magazijnen van onze fabrikanten. Alle bestellingen boven €200,- worden gratis bezorgd op jouw gewenste afleverlocatie.

3.5 Leveren jullie internationaal?

Wij kunnen leveren (bijna) aan alle Europese landen. Voor het opvragen van internationale verzendtarieven kun je contact opnemen met onze klantenservice.

3.6 Kan ik mijn haard laten inbouwen?

Dat is natuurlijk geheel afhankelijk van jouw keuze. Wij bieden losstaande haardmodellen, maar ook inbouwmodellen. Als je een interieurproject hebt bedacht waarbij jij een haard wilt laten inbouwen in bijvoorbeeld de wand, een meubelstuk of ander deel van de kamer, dan kan dit. Je zult dan een inbouw- of inzethaard nodig hebben, want deze zijn hier speciaal voor gemaakt. Belangrijk is wel dat alle prijzen op Haardcenter.nl exclusief inbouw is. Laat ons jouw ideeën en wensen weten, dan helpen onze haardspecialisten je graag verder!

 

4. Retourneren


4.1 Bedenktermijn

Je hebt 14 dagen de tijd om gebruik te maken van je recht op retour. Deze 14 dagen gaan in op de dag waarop je jouw bestelling ontvangt. Dit geldt niet voor bestellingen die (op maat) zijn geleverd en/of geïnstalleerd.

4.2 Product defect geleverd. Wat nu?

Is je product defect of beschadigd geleverd? Dan raden wij je aan om de gebruikershandleiding nogmaals te bekijken. Misschien kun je het probleem zelf al wel oplossen en hoef je het product niet terug te sturen. Heeft dit niet geholpen? Schade is een zeer vervelende kwestie en helaas niet altijd te voorkomen. Al streven wij hier natuurlijk altijd wel naar. Bij ontvangst je bestelling raden wij ook altijd aan om deze zorgvuldig te controleren op eventuele schades. Mocht er onverhoopt een schade zijn ontstaan aan een van je bestelde artikelen? Meldt dit dan zo snel mogelijk aan onze klantenservice met enkele foto’s van de situatie (indien mogelijk). Het probleem kan dan worden beoordeeld zo snel mogelijk met jou worden opgelost.

4.3 Bestelling incompleet geleverd. Wat nu?

Is je product incompleet geleverd? Vervelend om te horen! Stuur ons direct een e-mail naar [email protected]. Wij vragen het ontbrekende onderdeel op bij de fabrikant of zoeken het onderdeel in ons magazijn. In de meeste gevallen heb je binnen 2 weken het ontbrekende onderdeel in huis. Mocht dit langer duren, dan houden wij je per e-mail op de hoogte.

4.4 Een artikel retourneren

Bevalt je aankoop toch niet helemaal en heb je het product nog niet in gebruik genomen? Bij Haardcenter.nl heb je tot 14 dagen bedenktijd. Dit betekent dat je binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling kunt beslissen of je deze retourneert, of houdt, met uitzondering van maatwerk artikelen. Wij hopen dat je begrijpt dat je deze niet kunt retourneren.

De kosten voor retour worden niet door ons gedekt en wij brengen €50,- handelingskosten in rekening bij retouren vanaf 31,5KG (oversized parcels of (mini-) pallets). De gemiddelde transportkosten voor retour van dit gewicht varieert tussen € 35 en € 50,-. Bij pakketten tot 31,5KG zijn dit € 25,- handlingskosten en gemiddeld €7,25 tot €9,95 transportkosten. Bij nieuwe bestellingen van minimaal € 200,- worden de transportkosten binnen Benelux door ons gedekt en vanwege handeling- en (internationale) transportkosten van (zwaardere) pakketten bieden wij geen gratis retour.

4.5 Stappenplan retour indienen

1. Open ons retourportaal.
2. Start je retourzending door je postcode en ordernummer (startend met "ORD") in te voeren.
3. Laat ons weten wat de gewenste afhandeling is.
4. Selecteer de gewenste retourmethode.
5. Bevestig jouw overzicht.

Op basis van de geselecteerde retourmethode ontvang je de instructies en ontvangen wij het verzoek van retouraanvraag. Jouw retouraanvraag wordt in ons systeem geactiveerd.

4.6 Retour statussen

In behandeling – De retourzending is behandeld en retourinstructies worden per mail toegestuurd.
Retour goedgekeurd – Na ontvangst van je geretourneerde artikel(en) voeren wij jouw gewenste retouractie uit (terugbetaling, omruiling, etc.). Gekozen voor terugbetaling? Dit wordt binnen 2 werkdagen na goedkeuring van retour door onze financiële afdeling uitgevoerd via de door jou gekozen betaalmethode. Het bedrag zal binnen 3-5 werkdagen terug te vinden zijn op je rekening, met uitzondering van betaaloptie creditcard. Het kan tot 3 weken duren voordat het bedrag terug te vinden is op jouw creditcard statement. Let wel: er zitten voorwaarden aan de terugbetaling.
Artikel(en) gecrediteerd – De retourzending is afgehandeld en onze financiële afdeling heeft een bedrag teruggestort naar jouw rekening. De retourzending is dan afgehandeld.
Verzoek afgewezen – De retourzending is afgewezen, omdat de retour niet aan onze voorwaarden voldoet. Denk hierbij aan een opengescheurde verpakking of een defect product door foutief gebruik. Wij nemen contact met je op.
Geannuleerd – De aangemaakte retourzending is niet langer van toepassing.

4.7 Terugbetaling retour

Om er zeker van te zijn dat je retour goed verwerkt zal worden, willen wij de volgende punten verduidelijken voordat je jouw producten retourneert:

Retourneren

1. Maak gebruik van de originele verpakking. Dit is om er zeker van te zijn dat jouw retourzending in goede orde bij ons retour zal komen. Als klant ben je verantwoordelijk voor het correct terugsturen van de producten.
2. Verpak de retourzending op dezelfde manier als dat je deze ontvangen hebt. Door het op dezelfde manier te verpakken, voorkom je onnodige schade.
3. Een incomplete retourzending en/of een beschadigde retourzending zal geen volledige terugbetaling ontvangen. Wij verzoeken je om alle producten die je gekregen hebt weer terug in de doos of de daarvoor bestemde verpakking te stoppen. Wij kunnen je retour alleen verwerken wanneer alle onderdelen retour zijn ontvangen. Dit voorkomt vertraging bij het verwerken van je retour.
4. Heb je jouw product in gebruik genomen? Hou er dan rekening mee dat wij dit niet retour nemen. Ook als je zonder aan te geven het product retourneert en wij komen bij de controle erachter dat het product in gebruik is genomen, zullen wij helaas jouw retour niet verwerken. 
5. Zijn er producten beschadigd? Neem dan contact op met onze klantenservice en stuur hierbij een duidelijke foto van de beschadiging mee. Op deze manier kunnen wij zien dat de beschadiging niet is opgetreden tijdens de retourzending.

Account aanmaken

Door een account aan te maken in deze winkel kunt u het betalingsproces sneller doorlopen, meerdere adressen opslaan, bestellingen bekijken en volgen en meer.

Registreren

Recent toegevoegd

U heeft geen artikelen in uw winkelwagen

Totaal incl. btw:€0,00
Bestel nog voor €200,00 en de verzending is gratis

Taal & Valuta