Veelgestelde vragen.

Wij houden van transparantie en willen je graag helpen bij het beantwoorden van jouw vragen. Hieronder vind je onze veelgestelde vragen over bestellen, betalen, verzending en retourneren. Geen antwoord op je vragen? Neem gerust contact op via onze vele contactmogelijkheden.

1. Bestelling

1.1 Wat zijn de verzendkosten naar mijn adres?

Alle bestellingen boven €200,- worden gratis verzonden binnen Benelux. Is je bestelling minder dan €200,-? Dan worden verzendkosten berekend op basis van het type product. Het minimum verzendtarief voor haarden is €25,- en haardaccessoires €9,95. Voor een overzicht van onze internationale verzendtarieven (buiten de Benelux) kun je contact opnemen met onze klantenservice.

1.3 Kan ik zonder account bestellen?

Nee, dat is niet noodzakelijk. Je kunt inloggen zonder account. Als je regelmatig online haardproducten koopt, heeft het een eigen account de volgende voordelen:

  • Niet steeds opnieuw je gegevens invullen als je haardproducten koopt via onze webwinkel
  • Beheren van nieuwsbrieven en je persoonlijke gegevens
  • Altijd zicht op de status van jouw bestelling(en)
  • Je facturen terugvinden en afdrukken
  • Profiteren van vele kortingen op haardproducten.

Een persoonlijk account aanmaken is heel eenvoudig.

1.2 Wat gebeurt er na mijn bestelling?

Nadat je een bestelling plaatst, wordt deze verwerkt in ons magazijn. Als de bestelde haard producten op voorraad zijn, word je bestelling binnen 24 uur (werkdagen) verstuurd naar het door jou opgegeven afleveradres. Indien er haardproducten uit je bestelling niet op voorraad zijn, dan worden deze rond de genoemde levertijd verstuurd. Vanaf het moment dat wij je bestelling uitleveren, ontvang je je bestelling binnen een werkdag (Benelux). Meer weten over het bestelproces? Bekijk onze bestellen en verzenden pagina.

1.4 Mijn bestelling aanpassen. Hoe doe ik dat?

Heb je een bestelling geplaatst en kom je er achter dat je nog iets had willen wijzigen? Geen probleem! Zolang je bestelling nog niet is verzonden, kunnen wij de gewenste wijzigingen voor je doorvoeren. Je kunt gemakkelijk contact opnemen met onze klantenservice via één van de bovenstaande contactmogelijkheden.

2. Betaling

2.1 Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Wij bieden een gevarieerd aantal betaalmogelijkheden, zodat er voor iedereen minstens een bekende betaalmethode bij zit. De beschikbare betaalmethoden zijn:

  • iDeal
  • Creditcard (Visa/Mastercard)
  • PayPal
  • Bankoverschrijving

Voor meer informatie over de betaalmogelijkheden verwijzen wij je graag door naar de betaalmogelijkheden pagina.

2.3 Betaling mislukt of geweigerd. Wat nu?

Is je bestelling mislukt of je betaling geweigerd? Of lukt het simpelweg niet om te bestellen? Geen zorgen. Stuur ons een e-mail naar contact@haardcenter.nl met het probleem zodat onze klantenservice direct je bestelling kan opmaken of achterhalen wat het betalingsprobleem veroorzaakt. Als je een technische storing ervaart, dan horen wij dit uiteraard ook graag.

2.2 Is betalen veilig? Heb ik garanties?

Bij Haardcenter verloopt de betaling altijd veilig. Wij werken met een beveiligde betalingsprovider die alle betalingen voor ons beheert. Daarnaast gebruiken wij alleen betaalmethoden van gecertificeerde bedrijven. Meer informatie hierover is te vinden op de betaalmogelijkheden pagina.

2.4 Hoe word ik terugbetaald?

Ben je toch niet tevreden met je bestelling? Dan kun je de producten binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling retourneren, mits de haard op maat is bezorgd en/of geïnstalleerd. Tijdens je retouraanvraag vragen wij altijd om je bankgegevens om het aankoopbedrag terug te storten wanneer wij de producten retour hebben ontvangen in het magazijn. Het geld wordt binnen 7 dagen na ontvangst van je retour teruggestort op je rekening. Meer informatie over het retourneren van je bestelling vind je bij “4. Retourneren”.

3. Levering

3.1 Wat is de status van mijn bestelling?

Als je tijdens het bestelproces een account hebt aangemaakt, kun je inloggen om de status van jouw bestelling te zien. Meer informatie over verschillende bestel-statussen vind je bij punt 1.4. Heb je geen account aangemaakt? Neem dan contact op met onze klantenservice voor de status van je bestelling.

3.3 Kan ik mijn haard laten inbouwen?

Dat is natuurlijk geheel afhankelijk van jouw keuze. Wij bieden losstaande haardmodellen, maar ook inbouwmodellen. Als je een interieurproject hebt bedacht waarbij jij een haard wilt laten inbouwen in bijvoorbeeld de wand, een meubelstuk of ander deel van de kamer, dan kan dit. Je zult dan een inbouw- of inzethaard nodig hebben, want deze zijn hier speciaal voor gemaakt. Belangrijk is wel dat alle prijzen op Haardcenter.nl exclusief inbouw is.

3.5 Kunnen jullie op specifieke dagen leveren?

Voorradige producten kunnen op je gewenste dag afgeleverd worden, maar dit moet vaak wel even besproken worden met de planning van onze transporteur. Als producten niet op voorraad zijn, ben je helaas gebonden aan de betreffende levertijd. Uiteraard kunnen wij een datum van aflevering na deze levertijd afstemmen. Een gewenste dag van aflevering kun je kort na het plaatsen van een bestelling doorgeven aan onze klantenservice. De levering van je bestelling wordt dan in samenspraak met jou en een van onze haardspecialisten ingepland.

3.2 Wordt de bestelling gemonteerd geleverd?

De meeste haarden worden niet gemonteerd geleverd en/of geïnstalleerd op locatie. De producten zijn eenvoudig te monteren (inbouwhaarden afhankelijk van jouw beoogde project) en worden geleverd via een erkende of eigen transporteur. Je dient de haard vervolgens zelf te monteren aan de hand van de meegeleverde handleiding, uitgezonderd van de haarden die wel op locatie worden geïnstalleerd.

3.4 Kan ik mijn bestelling zelf afhalen?

Nee, je kunt je bestelling niet afhalen. Wij zijn een groothandel en online webwinkel waar wij bestellingen aannemen en uitleveren via ons magazijn of magazijnen van onze fabrikanten. Alle bestellingen boven €200,- worden gratis bezorgd op jouw gewenste afleverlocatie.

3.6 Leveren jullie internationaal?

Wij kunnen leveren (bijna) aan alle Europese landen. Voor het opvragen van internationale verzendtarieven kun je contact opnemen met onze klantenservice.

4. Retourneren

4.1 Heb ik een bedenktermijn?

Ja, je hebt 14 dagen de tijd om gebruik te maken van je herroepingsrecht. Dit geldt niet voor bestellingen die (op maat) worden geleverd en geïnstalleerd. De 14 dagen gaan in zodra je je bestelling hebt ontvangen. Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht dan zijn alleen de kosten van de retourzending voor je eigen rekening. Het aankoopbedrag zal uiterlijk binnen 7 dagen na ontvangst van je retour worden teruggestort op je rekening wanneer de producten in originele staat zijn geretourneerd.

4.3 Wanneer wordt er niet terugbetaald?

Een incomplete retourzending en/of een beschadigde retourzending zal geen volledige terugbetaling ontvangen. Wij verzoeken je om alle producten die je gekregen hebt weer terug in de doos te doen of de daarvoor bestemde verpakking. Wij kunnen je retour alleen verwerken wanneer alle onderdelen retour zijn ontvangen. Dit voorkomt vertraging bij het verwerken van je retour. Zijn er producten beschadigd? Stuur dan een foto van de schade toe als reactie op de retour e-mail die je van ons hebt ontvangen. Retouren die beschadigd zijn of sporen bevatten van gebruik zullen geen (volledige) terugbetaling ontvangen. Wij nemen contact met je op na het beoordelen van de toegezonden foto’s. Meer informatie over onze voorwaarden vind je op onze voorwaarden pagina.

4.4 Wat is de status van mijn retourzending?

We houden je op de hoogte. Niet alleen bij een bestelling, maar zeker ook bij een retour. Zodra wij je pakket hebben ontvangen, sturen onze magazijnmedewerkers of leveranciers een ontvangstbevestiging per e-mail. Dit kan tot 5 werkdagen duren. Het kan voorkomen dat je product is aangekomen in ons magazijn volgens de track & trace informatie en dat je nog geen bevestiging van ontvangst hebt gehad. Geen zorgen, het kan tot 48 uur duren voordat we jouw retour in behandeling nemen.

Vervolgens gaan we aan de slag met de door jou gewenste oplossing. We houden je hiervan per e-mail op de hoogte.

4.5 Product defect geleverd. Wat nu?

Is je product defect of beschadigd geleverd? Dan raden wij je aan om de gebruikershandleiding nogmaals te bekijken. Misschien kun je het probleem zelf al wel oplossen en hoef je het product niet terug te sturen. Heeft dit niet geholpen? Schade is een zeer vervelende kwestie en helaas niet altijd te voorkomen. Al streven wij hier natuurlijk altijd wel naar. Bij ontvangst je bestelling raden wij ook altijd aan om deze zorgvuldig te controleren op eventuele schades. Mocht er onverhoopt een schade zijn ontstaan aan een van je bestelde artikelen? Meldt dit dan zo snel mogelijk aan onze klantenservice met enkele foto’s van de situatie (indien mogelijk). Het probleem kan dan worden beoordeeld zo snel mogelijk met jou worden opgelost.

4.2 Hoe retourneer/ruil ik een product?

Bevalt je aankoop toch niet helemaal en heb je het product nog niet in gebruik genomen? Bij Haardcenter heb je tot 14 dagen bedenktijd. Dit betekent dat je binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling kunt beslissen of je deze retourneert, of houdt. Om een bestelling retour te sturen dient ons retourformulier ingevuld te worden. Aan de hand van jouw gegevens kunnen wij vervolgens je retouraanvraag behandelen en de terugbetaling (indien van toepassing) in orde maken nadat wij de producten retour hebben ontvangen. Sommige producten vallen onder uitzonderingen (denk aan maatwerk of productie op bestelling). Wij hopen dat je begrijpt dat je die niet kunt retourneren.

Om er zeker van te zijn dat je retour goed verwerkt zal worden, willen wij de volgende punten verduidelijken voordat je jouw producten retourneert:

  1. Maak gebruik van de originele verpakking. Dit is om er zeker van te zijn dat jouw retourzending in goede orde bij ons retour zal komen. Jij als klant bent verantwoordelijk voor het correct terugsturen van de producten.
  2. Verpak de retourzending op dezelfde manier als dat je deze ontvangen hebt. Door het op dezelfde manier te verpakken, voorkom je onnodige schade.
  3. Een incomplete retourzending en/of een beschadigde retourzending zal geen volledige terugbetaling ontvangen. Wij verzoeken je om alle producten die je gekregen hebt weer terug in de doos of de daarvoor bestemde verpakking te stoppen. Wij kunnen je retour alleen verwerken wanneer alle onderdelen retour zijn ontvangen. Dit voorkomt vertraging bij het verwerken van je retour.
  4. Zijn er producten beschadigd? Neem dan contact op met onze klantenservice en stuur hierbij een duidelijke foto van de beschadiging mee. Op deze manier kunnen wij zien dat de beschadiging niet is opgetreden tijdens de retourzending.

4.6 Bestelling incompleet geleverd. Wat nu?

Is je product incompleet geleverd, vul dan het online retourformulier in. Geef duidelijk aan wat er ontbreekt en welke van onderstaande oplossingen je wenst:

Het product omruilen: je hebt je nieuwe product zo snel mogelijk na ontvangst van je retourzending in huis.

Het ontbrekende onderdeel naleveren: wij vragen het ontbrekende onderdeel op bij de leverancier of zoeken het onderdeel in ons magazijn. In de meeste gevallen heb je binnen 2 weken het ontbrekende onderdeel in huis. Mocht dit langer duren, dan laten we dat weten.

Na je aanvraag houden we je per mail op de hoogte over de status van je nalevering.

Vervolgens gaan we aan de slag met de door jou gewenste oplossing. We houden je hiervan per e-mail op de hoogte.

5. Gebruik en onderhoud

5.1 Heb ik garantie op mijn bestelling?

Ja, op alle producten zit 2 jaar garantie of meer. Dit is afhankelijk van het type product en het betreffende garantietermijn wordt altijd aangegeven in de productspecificaties op de productpagina’s.

5.2 Waar vind ik gebruikershandleidingen?

Gebruikshandleidingen kun je aanvragen via contact@haardcenter.nl. Handleidingen worden tevens bij de meeste haarden meegeleverd.

5.3 Waar kan ik haard onderhoud tips vinden?

Onderhoud is per haard verschillend en noodzakelijk om te weten. Je kunt deze tips opvragen bij onze haardspecialisten. Zij helpen je graag!

5.4 Wat te doen bij beperkte ventilatie?

Voor sommige haarden zijn ventilerende ruimtes vereist. Dit is vaak het geval bij bio-ethanol haarden. De vereiste grootte van de ruimte is per haard verschillend en wordt altijd aangegeven op de productpagina’s van de haarden (indien van toepassing). Als hier niet wordt aangegeven dat een ventilerende ruimte noodzakelijk is, dan hoef je uiteraard niets te doen. Als dit wel wordt aangegeven, dan adviseren wij altijd om je hieraan te houden voor je eigen veiligheid. Heeft je gewenste haardlocatie geen ventilatiemogelijkheden? Dan raden wij je aan om een haard te kiezen waarvoor dit niet nodig is. Neem gerust contact op met onze haardspecialisten als je hulp nodig hebt bij je bestelkeuze.